HPI Baja 5B SS KIT 1/5th scale 2WD Buggy

Art. nr.: HPI112457
Likutis: Nėra sandėlyje

Rimčiausias ir sportiškiausias tokio tipo benzinu varomas modelis. Tai yra patobulinta Baja 5B RTR versija, kadangi sudėtas ne tik galingesnis variklis bei metalinis duslintuvas, bet ir begalė sustiprintų dalių, kaip: storesnį galiniai pusašiai, sustiprinti amortizatoriai, storesnės variklio tvirtinimo ir laikymo detalės, priekyje ir gale yra stabilizatoriai, didesnių sūkių sankaba ir t.t.

949,00 €

Šis modelis suprojektuotas atlaikyti didžiausius krūvius ir siekti maksimalių rezultatų. Tai dažniausiai sutinkama versija Lietuvoje ir užsienyje vykstančiose varžybose, tad patys suprantate, kad ši versija yra truputi viskuo pranašesnė nei RTR versija.

Nors ir tik galu varomas modelis, tačiau jis iš ties smagiai valdomas. Važinėjant miško keliu ar laukais geresnio varianto ir nerasit. Beveik metro ilgio modelis ne tik matomas iš toli, bet ir leidžia išgauti didelį stabilumą.

Pastaba: šis modelis yra KIT versijos, kas reiškia, jog teks jį susirinkti pačiam, bei papildomai pirkti keletą elektroninių dalių, kaip greičio servo mechanizmą, siųstuvą, dažų kėbului nudažyti bei akumuliatorių imtuvo maitinimui.

Vienas iš didžiausių šio modelio pliusų tas, kad čia sumontuotas galingesnis variklis nei RTR versijoje. Čia jo kubatūra siekia visus 26cc (nors skirtumas nuo RTR versijos yra tik 3cc), tačiau kad galia būtų dar didesnė čia montuojamas rezonansinis aliumininis duslintuvas, kurio pagalba ne tik garsas tampa malonesnis ausiai, bet ir stipriai pagerėja variklio trauka bei maksimalūs sūkiai.

Kalbant apie patį variklį, tai lengviausiai naudojamas ir prižiurimas vidaus degimo variklis, nors nereiktų pamiršti, kad jam daromas įvėžinimas, kuris yra gan paprastas. Deginamas litras kuro ant tuščių apsukų. Paprasčiau pasakius, užkuriame ir leidžiame varikliui laisvai dirbti, kol išdega visas litras kuro. O jau po to lekiame kur akis mato pilnu tempu. Reguliavimas vėlgi kur kas paprastesnis nei nitro modelių. Nors karbiuratoriuje yra tie patys 3 reguliavimai varžtai atsakingi už žemas, aukštas ir laisvas apsukas. Reiktų atminti, kad varžtus sukinėti t.y. reguliuoti variklį reiktų tik jam dirbant, kitu atveju galite stipriai išreguliuoti. Gamykliškai variklis yra sureguliuotas riebiai, kad įvėžinimo metu variklis gautų daugiau tepalo. Pradėjus važinėti, teks abi aukštų ir žemų sūkių adatas liesinti. Liesinama labai po nedaug, nes per daug užliesinus variklis iškart ges. Gerai yra tai, kad šiem varikliams nereikia matuoti jokios temperatūros, nes jie neužskaista daugiau nei 100 laipsnių.

Šį variklį patartina labai saugoti nuo purvo ir dulkių patekimo. Patartina dažnai keisti filtrą t.y. jį išplauti ir suteptį. Išsukant ir sukant žvakę reikia stengtis neįnešti jokių nešvarumų. Nes bet koks nešvarumas, kad ir dulkės stipriai sudilina variklį, dėl ko prarandama kompresija, o su ja ir variklio galia. Dingus kompresijai variklis bus sunkiai reguliuojamas, o kartais gali ir iš vis neužsivesti.

Šiuose varikliuose sutinkamas daiktas yra liaudiškai sakant „patsosas“, tai raudona rankenėlė esanti prie karbiuratoriaus. Ji skirta tam, kad šaltą dieną būtų lengviau užkurti variklį. Tokiu atveju rankenėle yra palenkiama iki pusės savo eigos ir kuriamas variklis. Vos tik užsikūrus varikliui rankenėlė nuleidžiama pilnai į apačią. Šį rankenėlė sumažina paduodamo oro kiekį į variklį ir padidina kuro kiekį.

Dėmesio: kurą t.y. benziną privaloma skiesti su dvitakčiams varikliams skirtu tepalu vadovaujantis šia proporcija (tepalas : benzinas) – (1 : 25).

 

Neužsivedimo ar gesimo priežastys:

1. Šlapia žvakė (išsukus iš variklio, ją nusausinti švariu skudurėliu ar nudeginti atvira liepsna).

2. Bloga žvakė (neduoda kibirkšties).

3. Nesandari sistema (variklis siurbia orą pro nesandarias angas).

4. Susidėvėję sankabos guoliai ar net pačios sankabos kulokėliai.

5. Į variklį yra patekę svetimkūnių (smėlio ar dulkių).

 

Stipriausia ir patvariausia šio modeli dalis yra dugnas. Jo storis siekia visus 5 mm, o pagamintas iš aviacinio aliuminio jis yra ne tik lengvas, bet ir stiprus. Teko matyti, kaip kreivos rankos ir sulaužo šią vietą, bet juk nėra nesulaužomų daiktų. Verta paminėti tai, kad galinė modelio dalis montuojama ne ant dugno, o ant atskiros plokštės. Didžiausias šios dalies minusas tas, kad yra labai sunku išvalyti purvą patekusi į jo vidų ar po varikliu bei kuro baku. Be šių dalių ardymo švariai išvaryti nesigaus.

Komplektacijoje esantis kėbulas yra nedažytas. Tai reiškia, kad dažymo darbus reiks atlikti pirkėjui. Pardavinėjant šį modelį privaloma pirkėjui pasiūlyti ir dažų. Kad spalva taptų riškesnė ant jos reikia užpurkšti baltos spalvos sluoksniu. Tad pirkėjui išsirinkus jam patinkančią spalvą, jam papildomai reikės ir baltos spalvos dažų skardinės.

Galime pasidžiaugti tik tiek, kad kėbulas yra jau gamykloje išpjaustytas ir neteks jo pirkėjui papildomai karpyti.

Aliuminio korpuso diferencialas atlaikys didžiausias apkrovas ir išliks nepakeitęs savo formos. Šią dalį surinkti yra sunkiausia, kadangi reikia daug kruopštumo, o ir terlionės su tepalais ne iš maloniausių procedūrų. Pilamas paliginus skystas tepalas, kadangi modelis varomas tik galiniais ratais, kitu atveju jį suvaldyti būtų labai sunku, nes posūkyje ratai blokuotųsi – gautųsi savotiškas driftas, o dar tiksliau saulučių paišymas. Metalinis dantratis aplink diferencialo dėžutę yra taip pat svarbi dalis, kažkada senose Baja versijose jis buvo plastmasinis ir tai buvo silpniausia dalis. Dabar tai ištaisyta, tad drąsiai galime „pjauti“ modelį didžiausiomis apkrovomis.

Sena, bet pasitvirtinusi sistema. Šių plastmasinių žiedų pagalba yra tvirtinamos padangos prie ratlankių. Kitu atveju tektų klijuoti, o tai reiškia daug klijų ant rankų stalo ir pnš. Man asmeniškai ši sistema nėra tobula, teko matyti daug atveju, kai padanga išsimontuoja, nes yra labai sudėtinga lygiai prispausti visus padangos kraštus, o dažnai atsitinka ir taip, kad prasisuka koks varžtas (dažniausiai bent pusė iš jų), tad vėl gi guma toje vietoje jau iškart atsipalaiduoja. Geriausia dalis ta, kad greit dylančias galines padangas lengva ir greita pakeisti. Tuo labiau susitaupo pinigai ant ratlankių, kadangi jų keisti nebūtina, jie nedyla.

Stabilizatoriai sutinkami beveik visose modeliuose, nekalbu apie pigiausius. Jų paskirtis neleisti ratams važiavimo metu atsistoti taip, kaip jiems patinka (dažniausiai posūkyje). Taip siekiama išlaikyti reikiamą pakabos geometriją. Šiuo atveju stabilizatoriai yra sumontuoti tiek priekyje, tiek gale bei yra reguliuojami. Reguliuojamas jų kietumas keičiant patį stabilizatorių į storesnį ar plonesnį. Storesnis yra geriau lygiame grunte, kai minkštas duobėtame ar akmenuotame. Priekinis stabilizatorius nėra toks efektyvus kaip galinis, todėl dažniausiai jis yra minkštesnis už galinį. Taip gali būti reguliuojama jų eiga, juos priveržiant varžtais. Tokiu atveju jis išduoda nemažą pasipriešinimą ir priverčią kitą pakabos pusę lenktis, kai vienas iš modelio ratų patenka į duobę.

8000 apsisukimų sankaba suprojektuota taip, kad trintis į varpelį pradėtų tik tuomet, kai variklis pasiekia 8000 apsisukimus per minutę. Apsisukimų skaičių galima didinti arba mažinti priklausomai nuo norų. Keičiama spyruoklė, plonesnė arba storesnė. Asmeniškai man 6000 apsisukimų spyruoklė yra geriausiai, nes kietesnės spyruoklės sukimba per vėlai, tada stipriai prasisuka ratai ir kartais iš vietos modelis yra sunkiai suvaldomas. Sankaba kaip ir kiekviena dalis dyla. Pilnai sudilus sankabai t.y. nusitrinus papildomam  kimbančiam sluoksniui modelis nevažiuos. Keičiant sankabą būtina keisti ir guolius esančius šalia jos. Važiavimo metu šis mazgas stipriai įkaista. Reiktų saugoti šį mazgą nuo tepalų ar didesnių nešvarumų. Nors tepalai vėliau išdega, tačiau išpradžiu jaučiamas tam tikras praslidimas.

Nuo 2014 atnaujinta galinė pakabos dalis (c-hub‘as). Jis tapo masiškesnis t.y. sustiprintas. Gamintojai teigia, kad dabar nebaisus didesni smūgiai į galinius ratus. Kiek tai gelbės sunku pasakyti, pačiam dar neteko išmėginti. Kalbant apie plastmasines dalis, jos iš ties geros kokybės, atsparios. Sakyčiau, kad vos kaip ne guminės. Smūgio metu jos stipriai deformuojasi, tačiau nelūžta, o ir greitai grįžta į pradinę būseną. Tad šioje vietoje plastmasinės dalys yra kur kas geriau nei metalinės. Metalas deformuojasi, o gražinti jį į pradinė būseną yra neįmanoma. Be to metalinės dalis didžiąją energijos dalį perduoda kitoms dalims, todėl gali lūžti šiek tiek silpnesnės pakabos dalis.

Galiniai pusašiai yra sustiprinti. Tokių nerasite paprastoje RTR versijoje. Negaliu sakyti, kad jie laiko, bet jie atlaiko kur kas daugiau nei paprasti. Būtina juos sutepti t.y. aptepti jų galus ir paslėpti po guminiu uždangalu, taip jie tarnaus kur kas ilgiau. Pagrinde dyla, o vėliau tiesiog nuskila pusašių pin‘ai t.y. tie išsikišimai. Pasitaiko ir tokiu atveju, kad pats pusašis skyla per puse. Protingai važinėjant šios dalis laiko tikrai ne vieną dešimtį pasivažinėjimų. O kreivarankiai gali juos keisti jau ir po trijų pasivažinėjimų.

Komplektacijoje yra gan galingas ir greitas vairų servo mechanizmas. Pradžiai jo iš ties užtenka. Vėliau reiktų pasikeisti esamą baltos spalvos plastikinį dantratį į tokį patį, tik jau metalinį (atskirai jie parduodami). Tai sutaupo šiek tiek ir taip daug išleistų pinigėlių. Žinoma, galima dėti dar galingesnį ir greitesnį servo mechanizmą, bet tai nėra būtinybė. Geriau šiuos pinigus išleisti truputi geresniam greičio servo mechanizmui, kurio šiame modelyje nėra – jį tenka pirktis atskirai. Greičio servo mechanizmas privalo turėti nemažesnes charakteristikas nei čia pateiktas: galia 12kg, greitis 0,2. Tai reiškia, kad galingesnis servo mechanizmas gali būti, tačiau lėtesnis suteiks nemažai diskomforto, nes jausis vėlavimas.

Sumontuoti amortizatoriai iš ties geri. Jie savo darbą atlieka puikiai. Dėl to kad jie labai ilgi, modelis yra labai stabilus nelygiose vietose. Amortizatoriai pilnai reguliuojami, jų pagalba didinamas arba mažinamas važiuoklės aukštis. Galima juos kietinti arba minkštinti naudojant skirtingos klampos silikoninius amortizatoriams skirtus tepalus. Amortizatoriai pilnai apsaugoti nuo vandens, dulkių ar kitų nešvarumų  patekimo į juos.Jų surinkimas gan sudėtingas, tenka ne vieną kartą rinkti norint surinkti teisingai, kadangi reikalingas labai didelis kruopštumas. Didžiausia problema tai jų nuorinimas, kadangi tepale negali būti jokių oro burbuliukų, kurie trukdo amortizatorių darbui, o kartais dėl oro burbuliukų yra „išspjaunamos“ apatinės gumos, ko pasakoje išbėga visas tepalas.

 

Ypatybės:

Ilgis: 817 mm

Plotis (priekis): 460 mm

Plotis (galas) 480 mm

Aukštis: 255 mm

Tarpvežė (priekis): 395 mm

Tarpvežė (galas): 400 mm

Bazė: 570 mm

Svoris: 9,6 kg (be kuro)

Varomi ratai: 2WD (galiniai)

 

Papildomai reikės:

6 x AA baterijų ar akumuliatorių
6V imtuvo maitinimo akumuliatoriaus
Įkroviklio
Siųstuvo bei imtuvo
Greičio servo mechanizmo
Dažų
Benzino
Dvitakčiams varikliams skirto tepalo