2-4 žaidėjai | 45-60 min | 12+ amžius
Smash Up yra “kortų konflikto” žaidimas, kuriame žaidėjai sujungia dvi skirtingas frakcijas, kad sukurtų unikalią, galingą kombinaciją. Lenktyniaujama dėl bazių užvaldymo, siekiant pirmiems surinkti 15 pergalės taškų. Žaidėjai išdėlioja savo pavaldinius ir veiksmus skirtingose bazėse, bandydami sukaupti daugiau galios nei priešininkai.
Kiekviena frakcija turi unikalų žaidimo stilių ir strategiją – nuo žmogėdrų zombių iki lazeriniais ginklais apsiginklavusių dinozaurų. Derinant šias frakcijas tarpusavyje atsiranda šimtai skirtingų kombinacijų ir žaidimo stilių. Kai bazės galios lygis pasiekiamas, žaidėjai gauna pergalės taškus pagal tai, kiek galios jie ten turi.
Mechanikos: Smash Up mechanika sukasi aplink frakcijų kombinavimą ir bazių užėmimą. Žaidėjai pasirenka po dvi skirtingas frakcijas ir sumaišo jas į vieną kaladę. Kiekviena frakcija suteikia skirtingus pavaldinius ir veiksmus, kurie, tinkamai sujungti, sudaro galingą sinergiją. Per savo ėjimą žaidėjai gali išdėlioti vieną pavaldini ir atlikti vieną veiksmą, tačiau frakcijų specialieji gebėjimai dažnai leidžia šią taisyklę apeiti.
Bazių užėmimas vyksta pagal bendrą galios sistemą, kur kiekviena bazė turi nustatytą taškų skaičių, kurį reikia pasiekti arba viršyti, kad ji būtų užimta. Užėmus bazę, trys daugiausiai galios turintys žaidėjai gauna skirtingą kiekį pergalės taškų. Kai kurios frakcijos specializuojasi greitame galios kaupime, kitos – kitų žaidėjų planų sutrukdyme, o dar kitos – kortelių manipuliavime ar papildomų veiksmų gavime.
Strateginiai elementai:
- Frakcijų sinergijos išnaudojimas – svarbu suprasti, kaip jūsų pasirinktos frakcijos papildo viena kitą, ir kaip galite maksimaliai išnaudoti jų bendrus privalumus
- Bazių pasirinkimas – kiekviena bazė siūlo skirtingus privalumus ir pergalės taškus, todėl svarbu žinoti, kurias bazes verta užimti pirmiausia
- Tinkamas pavaldinio išdėliojimo laikas – geriausia dėti pavaldinius ant bazių, kurios jau arti užėmimo, arba ant strategiškai svarbių bazių, kurios suteikia jūsų frakcijoms naudingus privalumus
- Priešininkų stebėjimas – svarbu sekti, kokias kortas žaidėjai jau panaudojo ir ką jie gali pasiųsti į mūšį toliau
- Pergalės taškų valdymas – strateginis ėjimų planavimas, siekiant užtikrinti, kad būsite vienas iš pergalės taškų gavėjų
Privalumai:
- Didelis pakartotinio žaidimo faktorius dėl daugybės frakcijų kombinacijų
- Skirtingi žaidimo stiliai kiekvienai frakcijai
- Humoristinė tematika ir iliustracijos
- Paprastos pamatinės taisyklės, bet gili strategija
- Lengvai išplečiamas su daugybe priedų
- Žaisti galima su skirtinga grupių dinamika
Komponentai:
- 8 frakcijų kaladės (po 20 kortelių kiekvienoje)
- 16 bazių kortelių
- Žetonai pergalės taškams skaičiuoti
- Žaidimo taisyklių knygelė
Taisyklės: Žaidimas prasideda žaidėjams pasirinkus po dvi frakcijas ir sumaišius jas į 40 kortelių kaladę. Atverčiamos bazės (žaidėjų skaičius plius viena) ir kiekvienas žaidėjas pasiima 5 kortelių ranką. Per savo ėjimą žaidėjai gali išdėlioti vieną pavaldinio kortelę ant pasirinktos bazės ir sužaisti vieną veiksmo kortelę. Pavaldinio galia pridedama prie jūsų bendros galios toje bazėje.
Bazė yra pasirengusi užėmimui, kai bendra visų žaidėjų galia ant jos pasiekia arba viršija bazės galią (nurodytą ant kortelės). Kai bazė užimama, žaidėjai, turintys daugiausiai galios, gauna pergalės taškus pagal bazės nurodytus skaičius (pirma, antra ir trečia vieta). Visi kortelės ant bazės yra numestos į atmetimo krūvą, bazė yra pakeičiama nauja, ir žaidimas tęsiasi.
Kai kurios kortelės turi specialius gebėjimus, žymimus kaip “Ongoing” (tęstinis), “Talent” (talentas) arba “Special” (specialus). Tęstiniai gebėjimai veikia tol, kol kortelė yra žaidime. Talentų gebėjimai gali būti naudojami kartą per ėjimą. Specialūs gebėjimai gali būti panaudoti bet kuriuo metu, kai jų sąlygos yra tenkinamos, net ne jūsų ėjimo metu.
Žaidėjas, pirmasis surinkęs 15 pergalės taškų savo ėjimo pabaigoje, laimi žaidimą. Jei keli žaidėjai turi vienodai taškų, pergalė dalijama.
Smash Up yra populiarus “kortų konflikto” žaidimas, kuris puikiai derina paprastą žaidimo mechaniką su gilia strategine galimybe. Unikalios frakcijos ir jų kombinavimo galimybės sukuria begalę skirtingų žaidimo stilių, o bazių užėmimo sistema reikalauja nuolatinio strateginio mąstymo ir adaptacijos prie besikeičiančių aplinkybių. Žaidimą lengva išmokti, bet sunku įvaldyti dėl daugybės tarpusavio sąveikų tarp skirtingų frakcijų. Su daugybe priedų ir plėtinių, žaidimas išlieka šviežias ir įdomus net po daugybės partijų. Tai puikus pasirinkimas tiek atsitiktiniams žaidėjams, tiek strateginių kortų žaidimų entuziastams.
5 žvaigždės
4 žvaigždės
3 žvaigždės
2 žvaigždės
1 žvaigždė
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)