Pagrindinės žaidimo mechanikos
Auksinis Šprotas mechanika paremta blefavimu ir tiesos atspėjimu. Vienas žaidėjas užduoda klausimą ir turi atpažinti teisingą atsakymą tarp kitų žaidėjų pateikiamų atsakymų. Kiti žaidėjai slapčia pasiima šprotų korteles – vienas gauna tiesos šprotą ir turi pateikti teisingą atsakymą, o kiti – melo šprotus ir turi įtikinamai meluoti.
Netikėtumo kortos įneša papildomą strateginį elementą – žaidėjai gali panaudoti „tinklą” (pašalinti žaidėją iš raundo), „plūdę” (paprašyti pakartoti atsakymus) arba „slidų ungurį” (anuliuoti prieš žaidėją panaudotą kortą). Šios kortos padeda žaidėjams reaguoti į situaciją ir keisti žaidimo eigą.
Žaidimo dinamika paremta socialine sąveika ir gebėjimu įtikinti kitus. Tiesos šproto savininkas turi pasakyti teisingą atsakymą pakankamai išradingai, kad spėjantysis jį atrinktų tarp melagingų, o melo šprotų savininkai turi pateikti įtikinamus atsakymus, kad būtų pasirinkti vietoj tiesos sakytojo.
Strateginiai elementai
Įtikinamas melavimas – melo šproto savininkai turi sugalvoti realiai skambančius atsakymus, kurie galėtų būti palaikyti teisingais
Teisingas atsakymo pateikimas – tiesos šproto savininkas turi pateikti teisingą atsakymą taip, kad jis būtų atpažintas tarp kitų
Žaidėjų elgesio analizė – spėjantysis turi stebėti kitų žaidėjų mimiką, balso toną ir kitus požymius, bandydamas nustatyti, kas sako tiesą
Netikėtumo kortų strateginis naudojimas – žaidėjai turi nuspręsti, kada geriausias momentas panaudoti ribotas netikėtumo kortas
Rizikos valdymas – spėjantysis gali nuspręsti, kad visi žaidėjai meluoja, ir spėti, jog tiesos šprotas liko ant stalo, tačiau tai rizikingas sprendimas
Privalumai
- Paprastos, lengvai suprantamos taisyklės
- Socialinis žaidimo pobūdis skatina sąveiką tarp žaidėjų
- Humoras ir kūrybiškumas yra žaidimo dalis
- Netikėtumo kortos suteikia strateginio gylio
- Tinka didelėms grupėms (iki 8 žaidėjų) Žaidimas skatina žinių plėtimą ir loginį mąstymą
Komponentai
- 250 klausimų kortų
- 24 netikėtumo kortos (po 8 tinklus, plūdes ir slidžius ungurius)
- 1 auksinio šproto korta
- 7 melo šprotai
- 1 tiesos šproto korta
- 24 taškų žetonai
Žaidimo taisyklės
Žaidimą pradeda žaidėjas, kuris paskutinis valgė šprotus. Jis ištraukia kortą iš klausimų kortų kaladės ir perskaito joje pateiktą klausimą, nematydamas atsakymo. Kiti žaidėjai pasiima po šprotą – vienas gauna tiesos šprotą, o kiti – melo šprotus. Jei žaidėjams pasirinkus ant stalo lieka šprotas, jis taip pat gali būti tiesos šprotas.
Žaidėjai paeiliui (arba vienu metu) pasako savo atsakymus. Klausimą uždavęs žaidėjas pasirenka vieną iš pateiktų atsakymų, ir pasirinktas žaidėjas atskleidžia turimo šproto tapatybę. Jei spėjantysis pataikė į tiesos šprotą, abu žaidėjai gauna po 1 tašką. Jei spėjantysis pasirinko melo šprotą, 1 tašką gauna tik melagis.
Jei spėjantysis mano, kad visi žaidėjai pateikė melagingus atsakymus, jis gali teigti, kad tiesos šprotas liko ant stalo. Jei jo atspėjimas ir atsakymas teisingi, jis gauna 2 taškus, o jei neteisingi – praranda 1 tašką.
Netikėtumo kortos gali būti panaudotos išgirdus klausimą: „tinklas” leidžia pašalinti žaidėją iš raundo (išskyrus spėjantįjį), „plūdė” leidžia dar kartą išgirsti atsakymus, o „slidus ungurys” anuliuoja prieš žaidėją panaudotą tinklo kortą. Kiekvieną kortą galima panaudoti tik kartą per žaidimą.
Žaidimas tęsiamas tol, kol vienas iš žaidėjų surenka 5 taškus (žaidžiant 3-5 žaidėjams) arba 3 taškus (žaidžiant 6-8 žaidėjams).
Auksinis Šprotas yra socialinis žaidimas, kuris smagiai išbando žaidėjų žinias, blefavimo įgūdžius ir gebėjimą atpažinti tiesą tarp melo. Žaidimo koncepcija, paremta populiariais šprotų konservais, suteikia lietuvišką charakterį, o Arūno Valinsko humoristinis požiūris persmelkia visą žaidimą. Netikėtumo kortos suteikia papildomą strateginį sluoksnį, leisdamos žaidėjams daryti įtaką žaidimo eigai. Su daugybe klausimų iš įvairių sričių, žaidimas ne tik linksmas, bet ir edukacinis, skatinantis plėsti savo akiratį. Tai puikus pasirinkimas vakarėliams, šeimos susibūrimams ar bet kokiam socialiniam renginiui, kur reikia linksmų ir įtraukiančių pramogų.
5 žvaigždės
4 žvaigždės
3 žvaigždės
2 žvaigždės
1 žvaigždė
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)