2-5 žaidėjai | 45 min | 10+ amžius
Pagal populiarią Mariaus Marcinkevičiaus ir Linos Itagaki knygą sukurtas stalo žaidimas „Mergaitė su šautuvu” kviečia žaidėjus įsijausti į partizanų vaidmenis ir kartu įveikti priešus. Šiame kooperatyviniame žaidime žaidėjai tampa laisvės kovotojų būrio dalimi, siekiančia išgyventi miškuose, apsaugoti sąjungininkus, vykdyti slaptas misijas ir išvengti besivejančio priešo.
Kiekvienas žaidimas siūlo naują scenarijų, kur kartais gali pavykti nepastebimai įvykdyti misiją, o kitą kartą teks improvizuoti ir ieškoti būdų, kaip išvengti persekiojimo. Čia nėra vietos atsitiktinumui – kiekvienas ėjimas reikalauja strategijos, sumanumo ir komandinio darbo, nes klaidos kaina gali būti lemtinga visai komandai.
Mechanikos:
Mergaitė su šautuvu žaidimo mechanika sukurta kaip taktinė laisvės kovų simuliacija, kur žaidėjai juda po žemėlapį, renka atsargas ir koordinuoja savo veiksmus. Ernestas Matulaitis sukūrė žaidimo mechanizmą, kuris atspindi tikroviškus pasipriešinimo iššūkius – judėjimo apribojimus, išteklių trūkumą ir nuolatinę grėsmę.
Žaidimo sistema leidžia žaidėjams judėti po žaidimo lentą, kuri vaizduoja Lietuvos miškus ir kaimus, vykdyti užduotis ir vengti persekiojančių priešų. Priešų judėjimo mechanizmas sukuria dinamišką ir kintančią aplinką, kur situacija nuolat keičiasi, o žaidėjai turi prisitaikyti prie naujų aplinkybių.
Užduočių vykdymo sistema reikalauja, kad žaidėjai surinktų reikiamus išteklius ir įvykdytų misijos kortos užduotį bei 4 atsargų kortų užduotis. Tai reikalauja kruopštaus planavimo ir efektyvaus išteklių paskirstymo, nes kiekvienas veiksmas turi savo kainą, o ištekliai yra riboti.
Strateginiai elementai:
Kolektyvinio sprendimų priėmimo strategija tampa esmine žaidimo dalimi. Žaidėjai turi bendrai planuoti savo ėjimus, numatyti priešo veiksmus ir rasti geriausią būdą įvykdyti užduotis. Sėkmė priklauso nuo gebėjimo veikti kaip vieningas būrys, kur kiekvienas narys atlieka svarbų vaidmenį.
Išteklių valdymas reikalauja strateginio mąstymo. Žaidėjai turi nuspręsti, kada ir kaip naudoti ribotus išteklius, atsižvelgdami į einamąsias ir būsimas užduotis. Pernelyg atsargus žaidimas gali reikšti praleistą galimybę, o neapgalvotas išteklių naudojimas gali palikti komandą pažeidžiamą vėlesniuose etapuose.
Judėjimo planavimas ir maršruto pasirinkimas žaidimo lentoje yra kritiškai svarbūs. Žaidėjai turi nuspręsti, kuriais keliais judėti, kad efektyviai pasiektų tikslus ir išvengtų priešų. Tai reikalauja aplinkos analizės ir gebėjimo numatyti priešo veiksmus.
Rizikos vertinimas tampa nuolatiniu iššūkiu. Kiekvienas ėjimas gali būti rizikingas – arčiau tikslo, bet ir arčiau pavojaus. Žaidėjai turi įvertinti galimas pasekmes ir nuspręsti, ar rizika verta potencialios naudos.
Adaptacijos strategija yra būtina, nes priešai juda, situacija keičiasi, o sėkmė priklauso nuo gebėjimo prisitaikyti. Žaidėjai turi būti pasiruošę keisti savo planus reaguodami į besikeičiančias aplinkybes ir netikėtus posūkius.
Privalumai:
- Kooperatyvinis žaidimo pobūdis skatina bendradarbiavimą
- Istorinis kontekstas supažindina žaidėjus su Lietuvos partizanų kova
- Linos Itagaki iliustracijos sukuria autentišką partizanų kasdienybės atmosferą
- Edukacinė vertė – istorijos pažinimas per asmeninę patirtį
- Strateginė gelmė, užtikrinanti ilgalaikį žaidimo patrauklumą
- Kintantys scenarijai didina pakartotinio žaidimo vertę
Komponentai:
- Žaidimo lenta
- 110 kortų
- 14 žetonų
- 6 žymekliai
- 5 žaidėjų figūrėlės
- 2 priešų figūrėlės
- Taisyklių knygelė
Taisyklės:
Žaidimas prasideda pasirenkant misijos kortą, kuri nustato pagrindinį tikslą, ir 4 atsargų kortas, kurios apibrėžia papildomas užduotis. Žaidėjai pasirenka partizanų figūrėles ir išdėlioja jas žaidimo lentoje pagal nurodymus.
Žaidėjai juda po žemėlapį, renka atsargas ir siekia įvykdyti misijos užduotis. Kiekvienas ėjimas reikalauja strateginio planavimo, nes priešai taip pat juda žaidimo lentoje ir gali sutrukdyti partizanų veiksmams. Sprendimai turi savo kainą – pernelyg atsargus žaidimas gali reikšti praleistą galimybę, o neapgalvotas veiksmas gali baigtis visišku pralaimėjimu.
Priešų judėjimo mechanizmas kuria įtampą ir verčia žaidėjus nuolat adaptuotis prie besikeičiančios situacijos. Kiekviena partija siūlo naują scenarijų, kur sėkmė priklauso nuo gebėjimo prisitaikyti prie kintančių aplinkybių.
Žaidimas baigiasi pergale, kai žaidėjai sėkmingai įvykdo misijos kortos ir 4 atsargų kortų užduotis, arba pralaimėjimu, jei priešai pasiveja partizanus arba išsenka laikas.
5 žvaigždės
4 žvaigždės
3 žvaigždės
2 žvaigždės
1 žvaigždė
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)