2-7 žaidėjai | 30 min | 10+ amžius
Bėgantys viščiukai, pūkuotos vištos ir pikti plėšrūnai – tai tik dalis to, kas laukia Vištyno ūkyje! Chicken Farm yra strateginis stalo žaidimas, kuriame žaidėjai varžosi, kas surinks daugiausiai taškų, strategiškai išdėliodami korteles žaidimo lauke. Kiekviena išdėliota kortelė suteikia taškus ir gali sąveikauti su kitomis, jau esančiomis žaidimo lauke kortelėmis.
Žaidimas reikalauja strateginio mąstymo ir planavimo – reikia kruopščiai rinktis, kurias korteles pasiimti ir kur jas padėti, kad gautum maksimalų taškų skaičių. Apsižiūrėkite geriau, nes aplink suka vilkas, lapė ir vanagas, tykantys pagriebti neatsargius viščiukus!
Mechanikos:
Chicken Farm žaidimo mechanika remiasi kortelių išdėstymu ir strateginiu planavimo. Žaidėjai paeiliui atlieka vieną iš dviejų galimų veiksmų: paima vieną kortelę iš atvirų kortelių rinkos arba iš užverstos kaladės, arba išdėlioja turimą kortelę žaidimo lauke. Išdėliotos kortelės iškart suteikia taškus, priklausomai nuo jų tipo ir išdėstymo.
Kiekvienas kortelių tipas turi skirtingas taisykles ir sąveikas su kitomis kortelėmis. Viščiukai duoda taškus už gretimas nurodytas korteles, vištos sąveikauja su gaidžiais, lesyklos – su viščiukais, o viržūnai – su gaidžiais. Plėšrūnų kortelės (vilkas, lapė ir vanagas) suteikia taškus už kiekvieną viščiuką, esantį nurodytomis kryptimis, ir taip pat pašalina tuos viščiukus iš žaidimo.
Kortelių išdėstymo mechanika reikalauja, kad nauja kortelė liestų bent vieną jau išdėliotą kortelę kampu arba kraštu. Taip palaipsniui plečiasi žaidimo laukas, bet svarbu neviršyti iš anksto pasirinkto dydžio (5×5, 6×6 arba 7×7).
Strateginiai elementai:
Kortelių parinkimas reikalauja kruopščios analizės. Kiekvieno ėjimo metu reikia įvertinti, ar pasiimti žinomą kortelę iš rinkos, ar rizikuoti su nežinoma kortele iš kaladės. Taip pat svarbu stebėti, kokias korteles renkasi priešininkai, kad galėtumėte užkirsti kelią jų planams.
Kortelių išdėstymo planavimas yra esminis strateginis elementas. Reikia numatyti, kur ir kaip išdėlioti korteles, kad jos optimaliai sąveikautų su jau esančiomis, ir taip pat palikti gerą poziciją būsimoms kortelėms. Pavyzdžiui, viščiukų korteles geriausia grupuoti ten, kur jie gaus bonus už gretimas korteles.
Plėšrūnų kortelių naudojimas reikalauja ypatingo apgalvojimo. Šios kortelės gali suteikti daug taškų, jei jos padedamos strategiškai teisingoje vietoje, kur yra daug viščiukų. Tačiau jų panaudojimas taip pat pašalina viščiukus, kas gali sumažinti kitų žaidėjų taškų gavimo galimybes ateityje.
Taškų maksimizavimas per kortelių sinergiją yra pagrindinis žaidimo tikslas. Reikia kurti „įskaičiuojamas grandinėles” – pavyzdžiui, išdėlioti gaidžius netoli vištidžių, kad gautum papildomus taškus, arba grupuoti vištas šalia lesyklų ir viščiukus aplink jas.
Žaidimo lauko kontrolė ir apribojimas yra subtilesnis strateginis aspektas. Dėliojant korteles, galima blokuoti tam tikras žaidimo lauko dalis, kad priešininkams būtų sunkiau optimaliai išdėlioti savo korteles.
Privalumai:
- Skirtingų strategijų galimybės
- Lengvai suprantamos taisyklės, bet gili strategija
- Žaismingos iliustracijos ir tematika
- Trumpas žaidimo laikas
- Tinka įvairaus amžiaus žaidėjams
- Reguliuojamas žaidimo lauko dydis skirtingam žaidėjų skaičiui
Taisyklės:
Žaidimas prasideda kiekvienam žaidėjui užverčiant po 3 korteles. Stalo viduryje išdėliojamos 4 atverstos kortelės, kurios sudaro kortelių rinką, ir 4 kortelės išdėliojamos žaidimo lauke. Žaidėjai sutaria dėl žaidimo lauko dydžio prieš pradėdami: 5×5 (rekomenduojama 2 žaidėjams), 6×6 (3-4 žaidėjams) arba 7×7 (5-7 žaidėjams).
Savo ėjimo metu žaidėjas gali atlikti vieną iš dviejų veiksmų: paimti kortelę arba išdėlioti kortelę. Paimant kortelę, galima rinktis vieną kortelę iš atverstos kortelių rinkos arba viršutinę užverstą kortelę iš kaladės. Išdėliojant kortelę, reikia padėti ją taip, kad ji liestųsi bent vienu kampu ar kraštu su jau išdėliota kortele.
Kiekviena išdėliota kortelė iškart duoda taškus pagal jos tipą ir sąveiką su kitomis kortelėmis. Viščiukai duoda 1 tašką plius 6 papildomus taškus, jei greta yra visų nurodytų spalvų kortelės. Vištos duoda 2 taškus plius 1 tašką už kiekvieną gretimą nurodytą kortelę. Gaidžiai duoda 2 taškus plius 2 taškus už kiekvieną vištą nurodytomis kryptimis. Vištidės duoda 2 taškus plius 2 taškus už kiekvieną gaidį, esantį įstrižai.
Plėšrūnų kortelės (lapė, vanagas, vilkas) duoda 2 taškus plius 1 tašką už kiekvieną viščiuką nurodytomis kryptimis. Išdėliojus plėšrūno kortelę, visi paveikti viščiukai pašalinami iš žaidimo lauko ir dedami į kaladės apačią.
Žaidimas baigiasi, kai neliko tuščių vietų pasirinkto dydžio žaidimo lauke. Laimi žaidėjas, surinkęs daugiausiai taškų.
5 žvaigždės
4 žvaigždės
3 žvaigždės
2 žvaigždės
1 žvaigždė
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)