Pagrindinės žaidimo mechanikos
Azul: Summer Pavilion pagrindinė mechanika sukasi aplink plytelių rinkimą ir jų strateginį išdėstymą. Žaidėjai renkasi plyteles iš bendro rinkinio, laikydamiesi taisyklės, kad pasirinkę vieną spalvą iš vienos vietos, turi paimti visas tos spalvos plyteles. Plytelių rinkimas reikalauja kruopštaus planavimo, nes kiekvienas jūsų pasirinkimas ne tik suteikia jums reikalingų plytelių, bet ir atveria galimybes kitiems žaidėjams.
Mozaikos kūrimo mechanika remiasi šešiakampių žvaigždžių užpildymu, kur kiekviena vieta turi specifinį spalvos reikalavimą. Žaidėjai gali naudoti “jokerio” plyteles, kurios kiekviename raunde keičia savo spalvą. Taškų atžvilgiu labiausiai apsimoka kuo labiau plytelėmis užpildyti žvaigždes ir jungti plyteles į didesnius komplektus.
Strateginiai elementai
Plytelių rinkimas reikalauja kruopštaus planavimo – kiekvienas pasirinkimas turi būti įvertintas ne tik pagal dabartinį poreikį, bet ir atsižvelgiant į būsimus raundus. Svarbu stebėti, kokių spalvų plytelių reikės vėliau. Kartais verta paimti mažiau optimalų rinkinį, jei tai sutrukdys priešininkams gauti jiems reikalingas plyteles.
Šešiakampių žvaigždžių užpildymas – kiekviena žvaigždė reikalauja tam tikrų spalvų kombinacijų, todėl svarbu planuoti, kurias žvaigždes pradėti pildyti pirmiausia. Pilnos žvaigždės suteikia daugiau taškų, todėl dažnai geriau koncentruotis į kelių žvaigždžių užbaigimą, negu pradėti ir neužbaigti.
“Jokerio” plytelių panaudojimas – kiekviename raunde “jokerio” spalva keičiasi, svarbu planuoti, kada ir kur panaudoti šio tipo plyteles. Kartais verta taupyti “jokerius” vėlesniems raundams, kai jų spalva bus vertingesnė jūsų planams.
Yra daug taškų gavimo strategijų – užbaigtos žvaigždės suteikia pagrindinius taškus. Papildomi taškai gaunami už statulų surinkimą ir plytelių sujungimą į didesnius kompleksus. Kartais verta paaukoti žvaigždės užbaigimą, jeigu tai leidžia sukurti vertingesnį plytelių derinį.
Priešininkų stebėjimas ir blokavimas – galima bandyti numatyti, kokių spalvų plytelių reikės kitiems žaidėjams, ir strategiškai jas paimti, net jei jos nėra ypač tinkamos jūsų pačių planams. Tačiau toks blokavimas turi būti subalansuotas su savos strategijos įgyvendinimu.
Laiko pasirinkimas plytelių paėmimui – pirmasis žaidėjas gali rinktis iš daugiau plytelių variantų, tuo tarpu paskesni žadėjai gali geriau įvertinti priešininkų planus ir prisitaikyti prie situacijos. Kartais verta palikti plyteles centre, jeigu tai leis vėliau paimti didesnį kiekį reikiamos spalvos plytelių.
Erdvės išnaudojimas asmeninėje lentoje – svarbu palikti vietos būsimiems plytelių junginiams ir statuloms, bet tuo pačiu efektyviai išnaudoti turimas plyteles. Neužbaigtos žvaigždės gali tapti problema žaidimo pabaigoje, todėl reikia kruopščiai planuoti, kurias zonas vystyti pirmiausia.
Komponentai
- Žaidėjų lentos su šešiakampėmis žvaigždėmis
- 132 plytelės (po 22 kiekvienos iš 6 spalvų)
- 10 gamyklų diskų
- Medžiaginis plytelių maišelis
- Žaidėjų žymekliai
- Pirmojo žaidėjo žymeklis
- Tašku skaičiavimo lenta
Žaidimo privalumai
- Intuityvi, lengvai suprantama žaidimo mechanika
- Gilus strateginis žaidimas, nepaisant paprastų taisyklių
- Puikus vizualinis dizainas ir komponentų kokybė
- Aukšta pakartotinio žaidimo vertė dėl kintančių “jokerio” spalvų
- Minimalus atsitiktinumas, pergalė labiau priklauso nuo strateginių sprendimų
- Gerai subalansuotas žaidėjų skaičiui nuo 2 iki 4
- Trumpa žaidimo trukmė
- Tinka tiek šeimai, tiek patyrusiems žaidėjams
- Sklandus žaidimo tempas be ilgų laukimo periodų
Trumpos taisyklės
Žaidimas pradedamas išdėliojant plyteles ant gamyklų – specialių apvalių laukų, o likusios plytelės sudedamos į maišelį. Žaidimas tęsiasi šešis raundus. Kiekvienas raundas turi savo “jokerio” spalvą. Kiekviename raunde žaidėjai paeiliui ima plyteles, laikydamiesi pagrindinės taisyklės: pasirinkę plyteles iš vienos vietos (gamyklos arba stalo centro), jie turi paimti visas vienos spalvos plyteles iš tos vietos. Nepasirinktos plytelės keliauja į stalo centrą.
Surinktas plyteles žaidėjai gali iškart dėti ant savo lentos arba kaupti atsargų zonoje. Plytelių dėjimas ant lentos turi griežtas taisykles – kiekviena vieta šešiakampėje žvaigždėje reikalauja specifinio plytelių skaičiaus (nuo 1 iki 6) ir turi spalvos reikalavimus. Einamojo raundo “jokerio” spalvos plytelės gali būti naudojamos vietoje bet kurios reikalaujamos spalvos ir prideda papildomo lankstumo strategijai.
Žaidėjai gali užpildyti bet kurią laisvą vietą žvaigždėse, jeigu turi reikiamą plytelių skaičių ir spalvą. Užpildant vietas šalia jau padėtų plytelių, gaunami papildomi taškai už plytelių sujungimą. Specialios statulų vietos lentoje suteikia papildomus taškus už specifinių spalvų rinkimą. Kiekviena užbaigta žvaigždė taip pat generuoja papildomus taškus.
Raundo pabaigoje visos nepanaudotos žaidėjo plytelės iš atsargų zonos perkeliamos į specialią nuostolių zoną, kur kiekviena plytelė kainuoja minusinius taškus žaidimo pabaigoje. Naujos plytelės ištraukiamos iš maišelio ir išdėliojamos ant gamyklų kitam raundui.
Po šešių raundų skaičiuojami galutiniai taškai. Vertinamos užbaigtos žvaigždės, sujungti plytelių kompleksai, surinktos statulos ir atimami taškai už plyteles nuostolių zonoje. Papildomi taškai skiriami už pilnai užbaigtas žvaigždes. Žaidimą laimi daugiausiai taškų surinkęs žaidėjas.
Azul: Summer Pavilion stalo žaidimų mėgėjus įtraukia į abstraktų mozaikos dėliojimą. Šešiakampės žvaigždės su skirtingais spalvų reikalavimais ir kintančiomis “jokerio” plytelėmis sukuria dinamišką žaidimo eigą, kur kiekvienas raundas reikalauja naujo požiūrio į strategiją. Žaidimas išsiskiria savo gebėjimu sukurti įtampą ir konkurenciją dėl plytelių, išlaikant elegantišką ir ramų žaidimo pobūdį. Plytelių rinkimo ir išdėstymo mechanikos sukuria balansą tarp greitų taktinių sprendimų ir ilgalaikio planavimo. Tai vienas iš retų žaidimų, kuris gali būti skirtas ir ramiam šeimos vakarui, ir įtemptai strateginei kovai tarp patyrusių žaidėjų. Azul: Summer Pavilion įrodo, kad kartais paprasčiausi sprendimai, kruopščiai apgalvoti ir subalansuoti, gali sukurti išskirtinę stalo žaidimo patirtį.
5 žvaigždės
4 žvaigždės
3 žvaigždės
2 žvaigždės
1 žvaigždė
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)