Pagrindinės žaidimo ypatybės
Pagrindinės žaidimo mechanikos
- Dvigubo panaudojimo kortos – kiekviena korta gali būti panaudojama dviem būdais. Kaip pagrindinis veiksmas (kortos efektas) arba kaip kortos efekto sustiprinimas.
- Kortų rankos ir kortų kaladės formavimas – naujos kortos perkamos iš bendros rinkos. Panaudotos kortos atgaunamos tik įrengus stovyklą. Kortos kartu jungiamos į kombinacijas, siekiant sustiprinti veiksmus.
- Resursų valdymas – strateginis resursų kaupimas ir naudojimas. Resursų gausa daro įtaką judėjimo greičiui. Resursų vertingumas skiriasi, naudojantis čiabuvių pagalba arba kortų efektais, galima keisti vienus resursus į kitus. Kiekvienas resursas turi savo paskirtį ir yra naudojamas skirtingiems veiksmams atlikti: maistas – stovyklos įkurimui, kailiai – mainams, valtys – kelionei upe, arkliai – kelionei sausuma.
- Ekspedicijos narių samdymas – žaidėjai pradeda su bazine kortų kalade. Žaidimo eigoje įsigijami nauji personažai, su įvairiais naudingais efektais. Svarbu optimizuoti naujų personažų kiekį ir įsigyti tik tuos, kurių efektai, tikrai galėtų labiausiai pasiteisinti jūsų kuriamoje startegijoje. Įsigijus per daug naujų personažų kortų, sulėtinsite savo kelionę.
- Judėjimas per žemyną – yra du judėjimo būdai: sausuma (reikalauja arklių) ir upe (reikalauja valčių). Judėjimo atstumas priklauso nuo:
- Panaudotų resursų kiekio
- Ekspedicijos narių (dažniausiai indėnų) kiekio
- Teritorijos tipo
- Kortos, kuria norite sustiprinti atliekamą veiksmą, stiprumo
Strateginiai elementai
Visos šios mechanikos susijungia į kompleksišką sistemą, kur žaidėjai turi nuolat priimti strateginius sprendimus balansuodami tarp:
- Greito judėjimo ir resursų kaupimo
- Naujų personažų samdymo ir kuo efektyvesnio kortų kiekio palaikymo kaladėje.
- Individualių veiksmų ir čiabuvių pagalbos naudojimo.
- Kitų žaidėjų pozicijų lenktynėse išnaudojimo, reikiamu metu atliekant keliavimo veiksmą ir „peršokant” varžovą (-us), arba lenktynių per daug nesigilinant į kitų žaidėjų judėjimą.
Žaidimo privalumai
- Istorinis kontekstas
- Gili strateginė žaidimo eiga
- Unikalus rankos formavimo mechanizmas
- Įdomios kortų sąveikos
- Didelis pakartotinio žaidimo potencialas
Komponentai
- Žaidimo lenta su Šiaurės Amerikos žemėlapiu
- Dvipusės kortos (vienoje pusėje personažas, kitoje – čiabuviai)
- Resursų žetonai
- Ekspedicijos žymekliai
- Stovyklų žymekliai
- Žaidėjų lentos
Trumpos taisyklės
„Lewis & Clark” žaidimo esmė – efektyviai valdyti savo ekspediciją, keliaujant per Šiaurės Ameriką. Žaidėjai pradeda rytinėje žemyno dalyje ir juda link Ramiojo vandenyno, naudodami unikalią kortų sistemą.
Kiekvienas žaidėjas pradeda su bazine kortų kalade, kuri atspindi pradinę ekspedicijos sudėtį. Žaidimo eigoje šią kaladę galima plėsti, samdant naujus personažus iš bendros kortų rinkos. Nauji personažai suteikia papildomų galimybių, tačiau didesnė ranka reiškia lėtesnį visų kortų sužaidimą (sužaidus visas kortas, jos grįžta pas žaidėją ir kortų kaladė persimaišo).
Pagrindinis žaidimo mechanizmas sukasi apie dvigubą kortų panaudojimą. Norėdami aktyvuoti kortos veiksmą, turite ją sujungti su kita korta, kurios veiksmas laikinai tampa neprieinamas. Sujungimui naudojamos kortos stiprumas (skaičius viršutiniame kampe) nulemia, kiek kartų galėsite atlikti pagrindinės kortos veiksmą. Tai sukuria įdomią dilemą – ar naudoti kortą jos pagrindiniam veiksmui, ar paaukoti ją kitos kortos sustiprinimui.
Kortos suteikia įvairius veiksmus:
- Resursų (maisto, įrankių, kailių, valčių) gavimas. Jie naudojami skirtingiems veiksmams įgyvendinti. Pavyzdžiui, maistas naudojamas stovyklos įrengimui. Resursų su savimi plukdyti galima ribotai. Pertekliniai resursai sulėtina ekspediciją.
- Judėjimas sausuma arba upe – pavyzdžiui, judėjimas upe valtimi yra efektyvesnis keliavimo būdas, nei judėjimas arkliais sausuma.
- Resursų iškeitimas – su pasamdytais čiabuviais galima atlikti resursų iškeitimo veiksmus lentoje.
- Stovyklos įrengimas – būtinas veiksmas norint atgauti visas kortas. Svarbu strategiškai palankiai pasirinkti stovyklos vietą.
- Čiabuvių pagalba – čiabuviai suteikia papildomus veiksmus, neišnaudojant kortos. Gali padėti surinkti trūkstamus resursus, taip pat yra naudingi keliajant per kai kurias teritorijas.
Stovyklos įrengimas yra ypač svarbus elementas – tai būdas susigrąžinti panaudotas kortas. Tačiau stovyklos įrengimas reiškia, kad turite grįžti atgal iki savo paskutinės stovyklavietės, todėl reikia strategiškai planuoti kada ir kur statyti stovyklą.
Žaidėjai juda per žemėlapį naudodami skirtingus keliavimo būdus – sausuma (reikalauja arklių) arba upe (reikalauja valčių). Judėjimo metu svarbu atsižvelgti į resursų svorį, nes per daug resursų sulėtina ekspediciją, o resursų perteklių, kuris netelpa, turėsite išmesti už borto.
Žaidimas baigiasi kai vienas iš žaidėjų pasiekia Ramųjį vandenyną ir įrengia savo paskutinę stovyklą. Svarbu pastebėti, kad ne visada pirmaujantis žaidėjas laimi – reikia sugebėti efektyviai užbaigti kelionę su paskutine stovykla.
Kiekvienas žaidimas skiriasi dėl skirtingų personažų pasirodymo kortų rinkoje ir žaidėjų pasirinktos strategijos – vieni gali koncentruotis į greitą judėjimą su minimalia komanda, kiti gali kurti dideles ekspedicijas su daugybe specialių gebėjimų.
„Lewis & Clark” – tai įtraukiantis strateginis žaidimas, kuris puikiai perteikia istorinį Šiaurės Amerikos tyrinėjimo kontekstą. Unikalus rankos formavimo mechanizmas verčia žaidėjus kruopščiai planuoti savo veiksmus ir optimizuoti ekspedicijos sudėtį, nes didesnis komandos dydis reiškia lėtesnį kortų perėjimą. Laiko valdymas ir gebėjimas išnaudoti kitų žaidėjų pozicijas yra esminiai elementai siekiant pergalės. Žaidėjai turi nuolat balansuoti tarp greito judėjimo ir efektyvaus resursų valdymo, nes perteklius gali tapti našta. Kiekvienas žaidimas tampa unikalia kelione per žemyną, kur sėkmę lemia ne tik strateginiai sprendimai, bet ir gebėjimas prisitaikyti prie besikeičiančių aplinkybių. Ar sugebėsite efektyviausiai suformuoti ir valdyti savo ekspediciją, kad pirmieji pasiektumėte Ramųjį vandenyną?
5 žvaigždės
4 žvaigždės
3 žvaigždės
2 žvaigždės
1 žvaigždė
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)