Žaidimo mechanikos
Raštų atitikimas
Žaidėjai akmenis renka pagal raštų atitikimą. Kiekvienas menininkas turi savo unikalų raštą, ir jis gali rinkti tik tuos akmenis, kurie atitinka jo raštą. Ši mechanika sukuria įdomų sprendimų priėmimo procesą – judindami menininką, žaidėjai turi įvertinti ne tik tai, kiek akmenų galės surinkti, bet ir kokių spalvų kombinacijas gaus. Taip pat svarbu išanalizuoti, kokius akmenis palieka kitiems žaidėjams.
Akmenų bokštų statymas
Surinktų akmenų krovimas į bokštus nėra atsitiktinis procesas. Žaidėjai turi strategiškai apgalvoti, kuris akmuo bus apačioje ir kokia tvarka kiti akmenys bus sudėti ant jo. Taškų skaičiavimo vietos jūsų lentoje turi skirtingus bokštų reikalavimus – kai kurios iš jų duoda daugiau taškų už aukštesnius bokštus, kitos – už spalvų įvairovę.
Taškų skaičiavimas
Reikia tinkamu metu nuspręsti, kada verta skaičiuoti taškus už pastatytus akmenų bokštus. Žaidėjai turi pasverti, ar verta pašalinti akmenis dabar, ar palaukti, kol bokštai taps aukštesni ir įvairesni (sudaryti iš daugiau spalvų). Akmenų pozicijos asmeninėje žaidėjo lentoje turi skirtingus reikalavimus, todėl tie patys akmenys gali suteikti labai skirtingus rezultatus, priklausomai nuo to, kuriame bokšte jie yra. Tokiu būdu, žaidėjai skatinami planuoti į priekį ir kurti specifinius bokštų išdėstymus.
Centrinės mandalos kūrimas
Pašalinti akmenys nėra tiesiog išimami iš žaidimo – jie dedami ant centrinės mandalos, statant nuo centro į išorę. Kai kurios pozicijos mandaloje suteikia papildomų taškų, todėl žaidėjai turi planuoti ne tik kada pašalinti akmenis, bet ir kuriuos konkrečius akmenis tam, kad galėtų gauti papildomų taškų.
Žaidimo privalumai
- Vizualiai patrauklus komponentų dizainas – spalvingi, geros kokybės akmenys ir žaidimo esmę atspindinti, puikiai tinkanti abstrakti žaidimo tema.
- Paprastos, bet gilios mechanikos – lengva išmokti pagrindines taisykles, bet strateginės galimybės atsiskleidžia žaidžiant
- Tinkamas įvairiems žaidėjų tipams – tiek šeimos, tiek strateginių žaidimų mėgėjai ras įdomių strateginių galimybių.
- Skirtingas taškų skaičiavimas – kiekviena partija gali būti ganėtinai skirtinga, nes akmenis žaidėjai stengiasi dėlioti atsižvelgdami į asmeninėje lentoje esančius reikalavimus.
- Minimalus atsitiktinumas – po pradinės akmenų išdėstymo fazės žaidimas visiškai priklauso nuo žaidėjų sprendimų.
- Strategiškai reikšmingi taktiniai sprendimai – kiekvienas ėjimas turi potencialią įtaką ne tik jums, bet ir kitiems žaidėjams
- Patogi žaidimo trukmė – apie 30-60 minučių žaidimo laikas puikiai tinka rimtam strateginiam žaidimui, neužtęsiant per ilgai
Trumpos taisyklės
Žaidimo pradžioje ant pagrindinės žaidimo lentos atsitiktine tvarka išdėliojami 96 akmenys – po 24 kiekvienos iš keturių spalvų (visi jie turi vieną iš dviejų raštų: yra po 48 akmenis kiekvieno rašto). Akmenys sudedami į bokštus po 4 akmenis. Taip pat ant stalo tarp akmenų bokštų pastatomi keturi menininkų stulpeliai jų pradinėse pozicijose.
Savo ėjimo metu galite atlikti vieną iš dviejų veiksmų: rinkti akmenis arba skaičiuoti taškus.
Kai renkate akmenis, perkeliate vieną menininką-stulpelį į naują vietą, o tada surenkate visus tam menininkui gretimus akmenis, kurie turi tokį patį raštą kaip menininkas ir jų neblokuoja šalia esantis menininkas. Iš surinktų akmenų pasirenkate vieną kaip bokšto pagrindą, o kitus sudėliojate ant jo pagal laikrodžio rodyklę. Suformuotą bokštą pastatote ant laisvos vietos savo žaidėjo lentoje.
Kai skaičiuojate taškus, galite pasirinkti pašalinti arba tam tikrą spalvą, kuri matoma ant bent dviejų bokštų viršaus jūsų žaidėjo lentoje, arba bet kokį skaičių akmenų nuo bokštų viršaus. Antruoju atveju gaunate po vieną tašką už kiekvieną pašalintą akmenį. Pirmuoju atveju taškai skaičiuojami pagal konkrečios vietos sąlygas jūsų lentoje, kurios gali priklausyti nuo akmens aukščio bokšte, spalvų skaičiaus bokšte ar visų bokštų aukščio. Visi pašalinti akmenys dedami ant bendros centrinės mandalos, statant nuo vidaus į išorę ir galbūt gaunant papildomų taškų už uždengiamas vietas.
Žaidimas baigiasi, kai žaidėjas nebegali nei rinkti, nei skaičiuoti taškų, arba kai akmuo centrinėje mandaloje uždengia žaidimo pabaigos vietą. Visi baigia raundą, kad turėtų vienodą ėjimų skaičių. Tada kiekvienas žaidėjas dar parodo, ar įgyvendino vieną iš dviejų slaptų tikslų kortų savo rankose, kurios duoda papildomus taškus už likusius akmenis, jeigu išpildote tikslo sąlygą. Laimi žaidėjas su daugiausiai taškų.
Apibendrinant, Mandala Stones – tai abstrakčią žaidimo temą turintis žaidimas, neatsiliekantis nuo tokių gerai žinomų žaidimų, kaip Azul ir Reef. Mandala Stones geriausiai žaidžiamas dviese. Žaidžiant daugiau žaidėjų, strateginis planavimas vyksta „čia ir dabar”, nes akmenų kombinacijos stulpeliuose per daug stipriai pasikeičia iki tol, kol sulaukiate savo ėjimo. Todėl žaidžiant dviese, pavyks suplanuoti daugiau ėjimų į priekį.
5 žvaigždės
4 žvaigždės
3 žvaigždės
2 žvaigždės
1 žvaigždė
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)