faktai apie stalo žaidimus

Įdomūs faktai apie stalo žaidimus

Įdomūs faktai apie stalo žaidimus

Pasaulį apėmusi pandemija vienus paskatino atrasti naujų stalo žaidimų ir nupūsti dulkes nuo seniai pamirštų, klasikinių šedevrų. Tokie žaidimai kaip „Monopolis“, „Scrabble“, „Ticket to Ride“ visiems mums puikiai pažįstami, tačiau kiek iš tikrųjų žinote apie savo mėgstamus stalo žaidimus? Šie įdomūs faktai apie stalo žaidimus praturtins jūsų žinias. Čia rasite daugybę intriguojančių ir smagių detalių, kurias galite panaudoti, norėdami padaryti įspūdį savo varžovams, o gal atitraukti jų dėmesį svarbiausiu momentu.

Žaidimas „Candy Land“ buvo sukurtas karantinuotiems vaikams

Žaidimą „Candy Land“ 1949 m. sukūrė mokytojas. Jo tikslas buvo praskaidrinti vaikų, atsidūrusių San Diego poliomielito palatose, dieną. Vaikai jį žaisdavo per trumpas pertraukėles tarp gydymo procedūrų.

Monopolis padėjo britų kaliniams pabėgti nuo nacių

Antrojo pasaulinio karo metais vokiečiai leido humanitarinėms grupėms dalyti tam tikrus priežiūros paketus kariams, įkalintiems jų karo stovyklose. Kadangi žaidimas „Monopolis“ dažnai buvo tų paketų dalis, Didžiosios Britanijos slaptoji tarnyba susitarė su žaidimų gamintoju, kad juose paslėptų kompasą, žemėlapį ir mažus įrankius slaptuose žaidimo lentoje įtaisytuose skyreliuose.

Juvelyras pagamino 2 milijonų dolerių vertės Monopolio rinkinį

Daugelis yra matęs įvairias prabangias klasikinių stalo žaidimų versijas. Tačiau 1988 m. San Francisko juvelyras pranoko visus. Jis sukūrė 2 mln. USD vertės Monopolio rinkinį su auksine lenta, deimantais inkrustuotais kauliukais ir rubinais bei safyrais išpuoštais namai bei viešbučiais.

Žaidimo „Clue“ detalės buvo pagamintos iš švino

Žaidimą „Clue“ 1947 m. užpatentavo britas, sukūręs jį tam, kad pratemptų laiką per Antrojo pasaulinio karo oro antskrydžius. Originalioje žaidimo versijoje buvo detalių, pagamintų iš labai nuodingo švino. Vėliau jis buvo pakeistas plienu, dar vėliau alavu.

Parašiutininkai žaidė „Scrabble“ krisdami iš 13 000 pėdų aukščio

Stalo žaidimas „Scrabble“ turi daugybę gerbėjų visame pasaulyje. Tačiau štai du jo fanai atliko išties įspūdingą triuką, kuriuo pažymėjo 60-ąjį žaidimo gimtadienį. 2008 m. du parašiutininkai sužaidė trumpą partiją, iššokę iš lėktuvo virš Floridos. Žinoma, kad žaidimo detalės pakeliui neišsimėtytų, jie pagamino specialiai sutvirtintą medinę lentą ir lipnias detales. Kiti šio žaidimo gerbėjai-ekstremalai taip pat yra žaidę šį žaidimą liūto narve ir aligatorių parke.

Šaškių lentos prototipas datuojamas net 3000 m.pr.Kr.

Šaškių gerbėjai gali didžiuotis, kad žaidžia žaidimą, kurį mėgo ir senovės civilizacijų gyventojai. Šaškių lentos prototipas datuojamas 3000 m.pr.Kr. Jis buvo rastas kasinėjimų metu Šumerų civilizacijos Ūro mieste, dabartiniame Irake. Kitos žaidimo versijos buvo rastos senovės egiptiečių. Tačiau šaškės nuolat vystėsi, kol panašaus į dabartinę versiją pasiekė viduramžių Prancūzijoje.

Žaidimą “Risk” sukūrė „Oskaro“ laureatas

Daugelis žmonių svajoja suskurti tokį žaidimą, kuris sulauktų pripažinimo visame pasaulyje. Tačiau Albertui Lamorisse tai buvo tik atostogų projektas. Prancūzas sukūrė žaidimą RISK (pradžioje žinomą kaip „La Conquête du Monde“ arba „Pasaulio užkariavimas“) su šeima keliaudamas į Nyderlandus. Tačiau jis buvo kur kas geriau žinomas kaip filmų kūrėjas, laimėjęs Akademijos apdovanojimą už trumpametražį filmą „Raudonasis balionas“, kuris iki šiol laikomas klasika.

“Gyvatės ir kopėčios” prasidėjo kaip moralės pamoka

Šio žaidimo šaknys siekia dar senovės Indiją. Kopėčios turėjo pavaizduoti atgimimą, kai žaidėjas geru darbu pakyla į aukštesnes gyvybės formas, o gyvatės dėl piktų poelgių nubloškė žaidėjus į žemesnes gyvybės formas. Kai XIX a. britai perėmė žaidimą, jame atsirado Viktorijos laikų idealai, tokie kaip paklusnumas, ir ydos, tokios kaip, nuolaidžiavimas. 1940-aisiais žaidimas pasiekė JAV ir buvo pervadintas į „Chutes and Ladders“ (“Čiuožyklos ir Kopėčios”), o perdėtas dėmesys moralei buvo sušvelnintas.

Yra daugiau nei 4 trilijonai būdų, kaip užpildyti „Sujunk keturis“ lentą

Kažkas ėmė ir suskaičiavo, kad yra beveik 2 trilijonai būdų, kaip galima laimėti žaidimą “Sujunk keturis” ir daugiau nei 700 milijonų būdų pasiekti lygiąsias. Tačiau darant prielaidą, kad žaidžiate su „tobulu“ priešininku, yra vienas būdas garantuojantis pergalę: eiti pirmam ir žaisti centriniame stulpelyje.

Kompiuterio klaida paspartino šachmatų meistro pralaimėjimą

Istorija, sukrėtusi šachmatų pasaulį nutiko 1997 m. Garis Kasparovas, laikomas vienu ryškiausių visų laikų šachmatininkų, pralaimėjo žaidimą IBM kompiuteriui. Nuo to laiko vienas iš jo dizainerių pripažino, kad meistriškiausias kompiuterio žingsnis, kuris greičiausiai lėmė Kasparovo pralaimėjimą, buvo programavimo klaidos, kurią inžinieriai bandė ištaisyti, rezultatas.

Fidelis Castro uždraudė Monopolį

Nors Kuboje buvo daug aršių gerbėjų, Monopolis buvo uždraustas 1959 m., kai valdžią užgrobė Fidelis Castro. Žaidimui, akivaizdžiai vedamam kapitalistinių idealų, nebuvo vietos socialistinėje valstybėje, tad įsakyta sunaikinti visas jo versijas, įskaitant kubietišką „Capitolio“ variantą, kuriame buvo Havanos gatvės.

N
(0)
N
(0)
Taip pat skaitykite:

Įdomybės

Stalo žaidimų psichologija. Kodėl žmonės žaidžia?

Stalo žaidimai užkariavę žmonių širdis dėl daugelio priežasčių.  Jie...

Įdomybės

Laisvalaikio žaidimai padeda išlaikyti aštrų protą žmonėms senstant

Tyrimas: laisvalaikio žaidimai padeda išlaikyti aštrų protą žmonėms senstant...

Įdomybės

Kaip stalo žaidimai lavina kūrybiškumą

Kaip stalo žaidimai lavina kūrybiškumą? Kūrybiškumas yra esminis XXI...

Mėnesio žvaigždė